Information om coronaviruset
Läs om hur Mora kommun och andra myndigheter hanterar spridningen av coronaviruset, även kallat Covid-19.

Kommunen startar kundtjänstfunktion under 2020

Kommunstyrelsen tar idag upp frågan om att införa en kundtjänstfunktion för att kunna ge de som tar kontakt med kommunen en bättre och snabbare service. Den nya kundtjänsten ska inrättas under 2020 och vara bemannad i kommunhuset.

Fyra personer som arbetar med kundtjänst

Syftet med kundtjänstfunktionen är inte bara att svara i telefon och koppla samtal vidare, utan också att ge svar på frågor och hjälpa de som kontaktar kommunen. Enligt projektplanen ska fyra kommunvägledare arbeta i kundtjänsten och ambitionen är att verksamheten ska vara kostnadsneutral för kommunen, genom en ramförflyttning från andra förvaltningar, där verksamheten kan effektiviseras.

Kundtjänsten kommer att bemanna receptionen i nya kommunhuset och arbeta med kontaktvägar som telefon, mejl, sociala medier, chatt och kommunens webbplats.

Senast uppdaterad: 25 februari 2020