Uppvaktning för utförd idrottsprestation

Mora kommuns uppvaktning syftar till att uppmuntra och ge erkännande till de som gjort betydande insatser inom idrotten. Nu tar vi emot anmälningar för uppvaktning av prestationer som genomförts under de senaste tolv månaderna.

Brons-, silver- och guldmedaljer.

För att uppvaktas av Mora kommun gäller följande kriterier:

• Personen eller laget ska vara medlem i förening med säte i Mora kommun och föreningen ska vara medlem i något av Riksidrottsförbundets medlemsförbund.
  • Personen eller laget ska ha gjort en idrottsprestation på SM-, EM-, VM- eller OS-tävling med en första till tredjeplats som resultat.
  • Prestationen ska ha utförts under tiden 2020-05-01 – 2021-04-30 av en person i åldern 15 år och uppåt.

Sista dag att anmäla dessa idrottsprestationer är den 10 maj och görs till mora.kommun@mora.se.

Utdelningen kommer att ske vid kommunens nationaldagsfirande den 6 juni.

Senast uppdaterad: 3 maj 2021