Marknadsföringsavtalen med Mora IK och KAIS Mora förlängs till 2022

Mora kommun har beslutat att fortsätta med marknadsföringsavtalen med Mora IK och KAIS Mora. Syftet är att Mora kommun och klubbarna tillsammans ska marknadsföra Mora och sprida Moras varumärke. Nytt är att klubbarna ska medverka i nattvandringar i Mora.

KAIS Mora och Mora IK

Marknadsföringsavtalen gäller säsongen 2021–2022 och det ger Mora IK 500 000 kronor och KAIS Mora 250 000 kronor.

Nytt i de kommande avtalen är att de båda klubbarna bidra till så kallade nattvandringar i Mora, där spelare och andra representanter för klubbarna visar närvaro i centrala Mora på kvällar och nätter för att öka tryggheten för ungdomar som är ute.

När det gäller innebandyn har den i tidigare avtal profilerats på ett positivt sätt genom Svenska superligan för damer och Mora kommun har exponerats genom arenareklam och på matchdräkter. Mora kommun har bland annat också kunnat använda arenan för yrkesmässa och företagsträffar.

Genom ishockeyn och Mora IK anses kommunen ha fått en bra och positiv exponering genom arenareklam, plats på matchdräkter och film i jumbotronen. Mora kommun har dessutom haft möjlighet att vara matchvärd, arrangera företagsträffar ge möjlighet till personal att gå på hockey.

Kommunstyrelsen har därför beslutat att godkänna marknadsföringsavtalen för 2021-2022.

Senast uppdaterad: 22 juni 2021