Småföretagarnas sommarturné besökte Mora

Ackompanjerade av musikern Johan Eriksson besökte Småföretagarnas Riksförbund och En företagares vardag Mora under fredagen som en del av deras 45 dagars sommarturné. Syftet med resan är att lyfta fram småföretagarnas vardag med både planerade och spontana intervjuer.

Ingrid Ohlsson intervjuar Anna Hed och Per Ericsson.

Ingrid Ohlsson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund intervjuade Anna Hed (C) och Per Ericson (M) om företagandet i Mora.

- Jag tycker att det här är ett mycket bra initiativ av Småföretagarna, speciellt nu under pandemin. Småföretagen har stor betydelse för tillväxten och utvecklingen i vår kommun. Det finns ett gott samarbete mellan näringslivet och kommunen, vilket har varit extra viktigt nu, säger Anna Hed (C), kommunstyrelsens ordförande i Mora kommun.

Representanter för Småföretagarnas Riksförbund är Mats Eriksson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund och grundare av En Företagares Vardag, och Ingrid Ohlsson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund.

Tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Anna Hed (C) och förste vice ordförande i tekniska nämnden Per Ericson (M) diskuterade de småföretagarnas förutsättningar, Moras kultur och kommunens insatser för näringslivet under pandemin.

- Det är alltid lika intressant och spännande att träffa Småföretagarna och höra om vilken betydelse småföretagen har för Sverige. Mora är en fantastisk kommun att besöka och bo i och det skulle inte vara möjligt utan våra småföretag, säger Per Ericson (M), förste vice ordförande i tekniska nämnden.

Gruppfoto på alla deltagare

Ingrid Ohlsson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund, Mats Eriksson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund och grundare av En Företagares Vardag, Johan Cederlund, museidirektör på Zornmuséet, musikern Johan Eriksson, kommunstyrelsens ordförande Anna Hed (C) och förste vice ordförande i tekniska nämnden Per Ericson (M).

Senast uppdaterad: 16 juli 2021