Mora kommunfullmäktige måndagen den 22 november kl. 17.00

Ikväll är det dags för Mora kommunfullmäktiges första fulltaliga och fysiska sammanträde i Andreasgården på 1½ år. Hör fullmäktiges ordförande Lennart Sacredeus (KD) prata om vad som tas upp på dagordningen i vår intervju.

Klubba som används för att fastställa beslut inom politiken. Mostphotos.

Några av de ärenden som ska hanteras under kvällens sammanträde är antagandet av landsbygdsprogrammet 2020-2023 och den fördjupade översiktsplanen för Mora tätort, revidering av kommunplan 2022 och ett samverkansavtal för drift och skötsel av Mora skidstadion och Vasaloppsarenan Sälen-Mora.

Sammanträdet äger rum på Andreasgården med samtliga 41 ledamöter på plats. Allmänheten rekommenderas att följa mötet digitalt via webb-TV eller lyssna på direktsändningen på Radio Siljan.

Senast uppdaterad: 16 augusti 2022