Klart med förvaltningschef för teknik- och serviceförvaltningen

Kommunfullmäktige har tidigare fattat beslut om att slå ihop tekniska nämnden och servicenämnden till en gemensam nämnd med tillhörande förvaltning. Nu är det klart att Farhad Rahavard blir förvaltningschef för den nya teknik- och serviceförvaltningen.

Farhad Rahavard, förvaltningschef för teknik- och serviceförvaltningen.

- Farhad har idag rollen som förvaltningschef för serviceförvaltningen och är även tillförordnad förvaltningschef för tekniska förvaltningen. Han har lett arbetet med att skapa förutsättningar för sammanslagning av de två nämnds- och förvaltningsorganisationerna på ett utmärkt sätt. Farhad är verkligen rätt person på rätt plats och en tillgång för Mora kommun, jag är glad att han har tackat ja till det nya uppdraget, säger Peter Karlsson, kommundirektör.

Farhad Rahavard tillträder sin tjänst i samband med att den nya gemensamma teknik- och servicenämnden bildas, den 1 januari 2022.

Senast uppdaterad: 8 december 2021