Kommunen förnyar avtalet med Regionstad Mora

Mora kommun har valt att förnya avtalet med Regionstad Mora ekonomiska förening. Föreningen ska på kommunens uppdrag fortsätta arbeta med utveckling av platsvarumärket Mora samt med lokal besöksnärings- och handelsutveckling.

Moras gågata Kyrkogatan under vintertid. Tommy Alvén/Mostphotos.

- Det är viktigt att kommunen och Regionstad Mora tillsammans med den övriga näringen fortsätter arbetet med att utveckla Mora som plats, såväl för boende, för företag såväl som för besökare. Det här avtalet ska säkerställa att arbetet får en kontinuitet, säger Anna Hed (C), kommunstyrelsens ordförande.

- Vi är väldigt glada att vi får fortsatt förtroende att tillsammans med kommunen, näringslivet och andra intressenter fortsätta utveckla varumärket Mora. Nu är det dags att ta nästa steg i detta arbete säger Henk Noback, ordförande i Regionstad Mora.

Beslutet att förnya avtalet är fattat av kommunstyrelsen. Det nya avtalet gäller i ytterligare tre år, 2022-2024, och innebär att Regionstad Mora får 500 000 kronor i ersättning per år för sitt arbete under avtalsperioden.

Senast uppdaterad: 11 januari 2022