"Vårt mål är att bli Sveriges trevligaste kommunala kundtjänst"

Den här veckan börjar kommunens kundtjänst ta pulsen på hur deras mottagande och service upplevs. Mätningen görs genom telefonintervjuer med några av de som ringer till kommunen.

Bild på Sarah Larsson vid kundtjänst lokaler.

Kundtjänst disk hittar du i kommunhusets entré. Sarah Larsson är chef för verksamheten.

- Vi gör det här för att bli bättre på vårt bemötande av våra kunder. Vi hoppas att många tar chansen att hjälpa oss bli bättre och stötta oss i vårt mål om att bli Sveriges trevligaste kommunala kundtjänst, säger Sarah Larsson, chef för kundtjänst, teknik- och serviceförvaltningen.

Mätningen genomförs genom att några av de som ringt till kommunen blir uppringda efter avslutat samtal för att svara på några frågor. Frågorna ställs via ett digitalt system och är helt anonymt.

Inom kort kommer samma frågor även skickas till de som kontaktar kommunen via e-post. Även de svaren är anonyma.

Mätningen är en del i Mora kommuns långsiktiga arbete för att höja servicenivån för invånare och företag.

Senast uppdaterad: 7 april 2022