Förtidsröstningen startar den 24 augusti

Publicerad: 16 augusti 2022 Uppdaterad: 18 augusti 2022

Den 11 september sker val till riksdag, region- och kommunfullmäktige. Men redan från onsdagen den 24 augusti kan du förtidsrösta på flera platser i kommunen.

Bild på Mora bibliotek och kulturhus.

Förtidsröstningen sker bland annat på Mora bibliotek och kulturhus.

Förtidsröstningen sker på följande platser i Mora kommun:

• Mora bibliotek
  • Coop Konsum Sollerön
  • Handlar’n Våmhus
  • Tempo Venjan (f.d. Handlar’n)

Varje förtidsröstningslokal har separata öppettider, som du hittar på morakommun.se/val

Kom ihåg att ta med ditt röstkort och id-handling när du ska förtidsrösta. Röstkortet används för att skicka din röst till din vallokal.

Senast den 24 augusti ska du ha fått ditt röstkort med posten. Röstkortet innehåller information om vilka val du har rösträtt i, och vilken vallokal du tillhör.

Om du saknar eller har förlorat ditt röstkort kan du skriva ut ett nytt på Valmyndighetens webbplats Länk till annan webbplats.. Det finns även möjlighet att få hjälp att skriva ut röstkort i förtidsröstningslokalen på Mora bibliotek och kulturhus samt hos kundtjänst i kommunhuset.

Senast uppdaterad: 18 augusti 2022