Morastrands VD lämnar sitt uppdrag

Publicerad: 14 december 2022

Stefan Lundström lämnar uppdraget som VD för det kommunala bostadsbolaget Morastrand AB med omedelbar verkan. Kommundirektör Peter Karlsson träder tills vidare in som tillförordnad VD för bolaget. Detta meddelar Morastrand AB:s styrelseordförande, Nicklas Lind (C).

- Morastrands styrelse har tillsammans med Stefan Lundström fattat beslut om att han och bolaget går skilda vägar, med omedelbar verkan, säger Nicklas Lind (C), styrelseordförande för Morastrand AB.

Fram tills att en ny VD är tillsatt träder Moras kommundirektör Peter Karlsson in i rollen som tillförordnad VD för bolaget.

- Det är många bra projekt som pågår i bolaget just nu. Bland annat genomförs stora renoveringar och byggnationer, och vi kommer fullfölja allt det som påbörjats enligt tidigare plan, säger Peter Karlsson, tillförordnad VD för Morastrand.

Peter Karlsson tillträder även som tillförordnad VD för Mora kommunfastigheter AB.

Senast uppdaterad: 14 december 2022