Han blir kommunens nya kommunikationschef

Publicerad: 23 januari 2023

José Gutierrez tar över tjänsten som kommunikationschef i Mora kommun. Han kommer senast från Tjänstemännens Centralorganisation (TCO) och tillträder sin nya tjänst i mars.

Porträtt av José Gutierrez

José Gutierrez tillträder som ny kommunikationschef i början av mars. Foto: TCO

Tidigare har José Gutierrez bland annat tjänstgjort i Sveriges riksdag och i Europaparlamentet, och kommer senast från tjänsten som presschef på TCO i Stockholm där han arbetat i åtta år.

- Mora är en växande, framtidsinriktad kommun med såväl ett starkt näringsliv som föreningsliv. Jag ser fram emot att bidra till utvecklingen av kommunen tillsammans med andra, säger José Gutierrez.

- Vi är väldigt glada över att kunna välkomna José till Mora kommun. Han har en lång erfarenhet av att arbeta med kommunikationsfrågor och hans kompetens kommer bli en stor tillgång för vår ledningsgrupp, säger Peter Karlsson, kommundirektör.

José efterträder den tidigare kommunikationschefen Anna-Karin Niemann som lämnade Mora kommun i oktober. José kommer att börja sin tjänst i början av mars 2023. Fram till dess är kommunens personalchef, Anna Nises Borgström tillförordnad chef för kommunikationsenheten.

Senast uppdaterad: 23 januari 2023