Dalarnas landshövding på besök i Mora

Publicerad: 3 mars 2023

Under fredagen besökte Dalarnas nytillträdda landshövding, Helena Höij, Mora. Det var hennes första officiella besök i kommunen, som landshövding.

Dalarnas landshövding, Helena Höij, under sitt besök i Mora

Dalarnas landshövding, Helena Höij, under sitt besök i Mora. Foto: Josef Björnetun

Dalarnas nytillträdda landshövding, Helena Höij, besökte under fredagen Mora kommun på ett officiellt besök. Besöket inleddes i gamla kommunhuset där bland andra kommunstyrelsens ordförande, Anna Hed och kommundirektören Peter Karlsson berättade om Mora, om kommunens näringsliv och några av de större projekten som pågår i kommunen.

Under dagen genomförde landshövdingen även företagsbesök på FM Mattsson och Next Green, innan dagen avslutades med ett besök på hos Vasaloppet.

Senast uppdaterad: 3 mars 2023