Trygghetslarm tillfälligt ur funktion

Publicerad: 23 mars 2023

Kommunens trygghetslarm är tillfälligt ur funktion. Problemen berör cirka 600 trygghetslarm i Mora kommun. Berörda brukare utan hemtjänst blir kontaktade via telefon för att få information.

Mora kommuns logotyp på röd bakgrund.

Störningen gäller trygghetslarm från leverantören och påverkar hela Sverige. Inga incidenter som är relaterade till problemen har rapporterats. För tillfället finns inga uppgifter om när trygghetslarmen beräknas fungera igen.

Brukare som är berörda av störningen kontaktas via telefon eller under besök av hemtjänstpersonal, för att bli informerade om störningen och för att säkerställa att de mår bra. I de fall man inte får kontakt med brukaren via telefon gör hemtjänsten ett hembesök.

Vi besvarar frågor via kommunens kundtjänst mellan 07.45-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45).

För kontakt med socialjouren och vid akut fara, ring 112.

Texten kan uppdateras.

Senast uppdaterad: 23 mars 2023