Driftincident i Mora kommuns e-tjänster

Publicerad: 23 januari 2025

Mellan den 16 och 21 januari har det skett en driftincident som påverkat tre av Mora kommuns e-tjänster. Detta har lett till att vissa personer felaktigt fått mejl om sina ärenden. Mejlen kan ignoreras, och problemet håller på att åtgärdas.

Person som pekar på en dator

Följande e-tjänster har påverkats av incidenten:

  • Inackordering 
  • Måltidsersättning 
  • Söka skola 

Personer som haft avslutade ärenden i dessa e-tjänster kan ha fått ett mejl mellan den 16 januari och 21 januari. Mejlet har felaktigt informerat om att ärendet är under behandling eller återöppnat. Vi vill understryka att detta mejl kan ignoreras. 

Detta är inte en personuppgiftsincident utan en driftstörning i våra e-tjänster. Det finns ingen risk för läckta personuppgifter. 

Mora kommun arbetar aktivt med att lösa problemet och förhindra att det upprepas. 

Vid frågor eller funderingar, kontakta Mora kommuns kundtjänst 0250-26000

Senast uppdaterad: 23 januari 2025