Information om coronaviruset
Läs om hur Mora kommun och andra myndigheter hanterar spridningen av coronaviruset, även kallat covid-19.

Presentkort för Mora kommuns anställda julen 2020

Presentkortet är framtaget som en julgåva till Mora kommuns medarbetare och gäller hos företag i Mora kommun vid köp av varor och tjänster. Här hittar du som är företagare information om hur du fakturerar presentkortet.

Mora kommuns presentkort julen 2020

Mora kommuns presentkort julen 2020. Presentkortet är ett kort i präglat papper som skickas ut till alla månadsanställda.

Det här innebär gåvokortet för företag i Mora

Du som har ett företag i Mora kommun har möjlighet att lösa in presentkortet, för varor eller tjänster till ett värde av 300 kr, inklusive moms. Undantag för köp är alkohol, cigaretter, tobak och spel. Presentkortet kan inte heller bytas mot kontanter

För att underlätta för våra anställda kan ni sätta upp vår affisch, som visar att ni tar emot presentkortet.

Så här fakturerar företaget

Ett köp eller en utförd tjänst kan betalas eller delbetalas med presentkortets 300 kr, som sedan betalas ut av Mora kommun. Hela beloppet måste användas vid samma tillfälle.

Som företag har ni möjlighet att välja att ta emot presentkortet. För betalning kompletteras leverantörsfakturan till Mora kommun med det inlämnade presentkortet – underskrivet av köparen. Det är i övrigt samma hantering som används vid fakturering av kommunens rekvisitioner. Det är önskvärt om fakturering kan göras samlat för flera presentkort för att minska på antalet fakturor.

Presentkortet gäller för köp av varor och tjänster till och med 28 februari 2021. Du som företagare kan fakturera till och med 31 mars 2021.

Mora kommun betalar ingen faktureringsavgift och betalningen från Mora kommun sker inom 20 dagar från fakturan inkommit till Mora kommun.

Fakturainnehåll
Fakturor till Mora kommun ska innehålla:

  • Referenskoden är Presentkort jul
  • Faktura- och leveransdatum
  • Unikt faktura- eller OCR-nummer
  • Vad fakturan avser och antal presentkort samt det underskrivna presentkort som bekräftar köpet (för de företag som skickar e-faktura får presentkorten skickas separat till kommunen)
  • Leverantörens juridiska namn, adress, plus- eller bankgiro samt organisations-, momsregistrerings- eller VAT-nummer, momssats, innehav av F-skatt samt kontaktperson och kontaktuppgift.

Ni som kan e-fakturera redan idag
Vi har flera sätt att kunna ta emot e-fakturor från våra leverantörer.

  • Skicka till oss via operatörstjänsten (VAN tjänst). I vårt fall Visma Proceedo, vårt GLN-nummer är: 7321200022139
  • Skicka till oss via nätverk PEPPOL. För att kunna skicka elektroniska fakturor till oss via PEPPOL behöver ni vara anslutna till en Peppolväxel. Vårt Peppol-ID är: 0007:2120002213.

Ni som inte e-fakturerar idag
Om ni har ett affärssystem: Det finns ofta möjlighet att skapa elektroniska fakturor via befintliga affärssystem/ekonomisystem. Hör med din systemleverantör. Fakturatjänster kan också köpas via vissa systemleverantörer, liksom installation av så kallade virtuella fakturaskrivare.

Om ni inte har ett affärssystem: Mora kommun kan erbjuda er att skicka fakturor gratis via Visma Proceedo Supplier center. Kontakta oss så skickar vi mer information och en inbjudan.

Adressuppgifter för att skicka elektroniska fakturor till oss:

Mora kommun
Ekonomienheten
792 80 MORA

  • Organisationsnummer: 212000-2213
  • VAN-operatör: Visma Proceedo
  • GLN-nummer: 7321200022139
  • Peppol-ID: 0007:2120002213

Kontaktpersoner:

Senast uppdaterad: 15 april 2021