Felanmälan stadsnät

Här kan du läsa mer om hur du felanmäler din bredbandsanslutning.

Beroende på om tjänsten fungerat tidigare eller om du precis fått din anslutning inkopplad behöver du anmäla lite olika.

Om tjänsten har fungerat tidigare

Om tjänsten har fungerat tidigare, men inte gör det nu behöver du i första hand ta kontakt med din tjänsteleverantör.

Begär alltid att få ett ärendenummer!

Om felet inte finns hos tjänsteleverantören kommer de skicka ärendet till kommunikationsoperatören. Kommunikationsoperatören ansvarar för fel på aktiv utrustning i nätet, från den fiberswitch du har hemma till tjänsteleverantören. Skulle felet bero på trasig fiber kommer kommunikationsoperatören ta kontakt med Mora stadsnät.

Om tjänsten aldrig fungerat eller om du vill ha hjälp att välja och beställa tjänst

Om tjänsten aldrig har fungerat och du behöver hjälp att koppla in din utrustning eller om du inte kommer fram till självaktiveringsportalen, kontakta:

Slutkundssupport 0770-82 55 55
Öppettider vardagar 08.00-20.00, helg 10.00-18.00

Senast uppdaterad: 1 februari 2019