Koka vattnet i Bergkarlås, Gesunda och på Sollerön
I samband med en avgrävd vattenledning under tisdagen har orent vatten kommit in i ledningssystemet i Bergkarlås. Ledningen är nu lagad men vattnet behöver kokas till dryck och mat. I Gesunda och på Sollerön ska vattnet kokas på grund av risk för vattenburen smitta.

Felanmälan stadsnät

Beroende på om tjänsten fungerat tidigare eller om du precis fått din anslutning inkopplad behöver du anmäla lite olika.

Om tjänsten har fungerat tidigare, men inte gör det nu behöver du i första hand ta kontakt med din tjänsteleverantör.

Begär alltid att få ett ärendenummer!

Om felet inte finns hos tjänsteleverantören kommer de skicka ärendet till kommunikationsoperatören. Kommunikationsoperatören ansvarar för fel på aktiv utrustning i nätet, från den fiberswitch du har hemma till tjänsteleverantören. Skulle felet bero på trasig fiber kommer kommunikationsoperatören ta kontakt med Mora stadsnät.

Om tjänsten aldrig har fungerat och du behöver hjälp att koppla in din utrustning eller om du inte kommer fram till självaktiveringsportalen, kontakta:

Slutkundssupport 0770-82 55 55
Öppettider helgfria vardagar 08.00-17.00

Observera att ni som fastighetsägare har ansvar för fiberkabel som ligger på er fastighet. Vid uppkommen skada anmäl detta till stadsnat@mora.se eller ring 260 00. Glöm inte att anmäla skadan till ert försäkringsbolag då faktura skickas ut för kostnad av lagning av fiberkabeln.

Senast uppdaterad: 13 september 2021