Öppna förskolan håller stängt tills vidare

Mora kommuns öppna förskola har den 4 februari beslutat att hålla stängt tills vidare på grund av de skärpta nationella restriktionerna. Syftet är att ytterligare minska smittspridningen av covid-19.

Öppna förskolan i Mora

Mora kommuns öppna förskola är en del av Familjecentralen.

Den 18 december presenterade regeringen och Folkhälsomyndigheten ett antal skärpta åtgärder för att hejda smittspridningen av covid-19. En av rekommendationerna är att kommunala verksamheter som inte är helt nödvändiga bör stängas. Det gäller bland annat badhus och öppna förskolor.

Öppna förskolans verksamhetschef i samråd med kommunens skolchef har därför beslutat om att Moras öppna förskola håller stängt från 4 januari. Beslutet har den 4 februari förlängts och gäller tills vidare.

– Öppna förskolan är ingen lagstadgad verksamhet för kommunen och vi väljer därför att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Det är givetvis en tråkig nyhet för föräldrar och barn som brukar komma hit, men vi får hålla ut och hoppas att smittspridningen minskar snart, säger öppna förskolans verksamhetschef Catarina Hedbys.

Senast uppdaterad: 4 februari 2021