Synpunkter

Har du synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster? Det kan vara beröm, frågor, förslag eller klagomål. Hjälp oss att påverka utvecklingen i våra verksamheter genom att lämna en synpunkt till kommunens tjänstepersoner via detta webbformulär.

Dina synpunkter hjälper oss att bli bättre. Alla synpunkter registreras och följs upp. Tänk på att lämna kontaktuppgifter om du vill få ett svar av den handläggare som ansvarar för verksamheten du har synpunkter på.

En lämnad synpunkt blir en offentlig handling. Du kan självklart välja att vara anonym, men då kan vi inte återkomma till dig med besked om vilka åtgärder som har gjorts. Vi läser inkomna synpunkter under kontorstid helgfri måndag-fredag.

Gäller klagomålet ett ärende som är aktuellt hos socialtjänstens individ- och familjeomsorg, faller det under sekretess och blir därmed inte en offentlig handling. Är du osäker på vad som gäller för dig utifrån sekretessen, kontakta eventuell handläggare eller kundtjänst.

Välkommen med din synpunkt.

Lämna din synpunkt

Vilken verksamhet gäller din synpunkt?


Felanmälan

Gäller din fråga löpande underhåll som till exempel gatubelysning, nedskräpning och sanering av klotter? Då rekommenderar vi dig att istället göra en Felanmälan.

Senast uppdaterad: 16 februari 2024