Här kan du parkera när du besöker kommunhuset

Nu är det parkeringsförbud framför nya kommunhuset och det kommer att införas bevakning på området. Här kan du läsa om vilka parkeringsalternativ som finns för dig som besöker kommunhuset.

De nya parkeringsplatserna vid kommunhuset

De nya 30-minutersparkeringarna utanför kommunhuset.

Det finns kvar två parkeringar för rörelsehindrade på området och dessa får endast användas av de som har parkeringstillstånd för rörelsehindrade.

Vi hänvisar övriga besökare till våra nya 30-minutersbesöksparkeringar som ligger på området, framför skolkansliets byggnad.

Vid längre besök finns det flera alternativ för parkering i området, bland annat:

• Fredsgatan - gratis 2 timmar
  • Badstubacksbron - gratis 2 timmar och sedan 5 kr/timme
  • Rosa husets parkering - gratis 12 timmar

Hantverkare som ska arbeta i byggnaden hänvisas till parkeringen på baksidan av huset.

Du kan se kommunens parkeringar via kartan ovan. Kartan är interaktiv, klicka på en parkering för att se vilka parkeringsregler som gäller.

Senast uppdaterad: 22 juli 2021