Mora kommun växer på Facebook

Mora kommuns gemensamma Facebook-konto har nu över 3000 följare. Varje vardag publiceras inlägg om vad som händer i kommunens verksamheter.

Texten "3000 följare" med fyrverkerier i bakgrunden

- Vi har sett en stark positiv trend den senaste tiden, både vad gäller följare och interaktioner. Vi är väldigt glada över den här positiva utvecklingen! Sociala medier är en viktig kommunikationskanal för att utveckla dialogen med de som bor och verkar i Mora, säger Anna-Karin Niemann, kommunikationschef.

Tanken med kommunens gemensamma Facebook-konto är att berätta om saker som händer i kommunens verksamheter och om politiska beslut som fattas.

- Nyckeln till att växa på Facebook är kontinuitet och aktivitet. Vi publicerar runt tio inlägg varje vecka och vi besvarar frågor inom ett dygn. Tipsa gärna oss på kommunikationsenheten om du har något som du tycker är värt att berätta och som kan intressera våra följare, säger Anna-Karin Niemann.

Tips via e-post: kommunikation@mora.se

Mora kommun har även ett gemensamt Instagramkonto där antalet följare ökar varje dag. Instagramkontot drivs som ett stafettkonto där olika medarbetare har kontot varje vecka. Syftet är att stärka kommunens arbetsgivarvarumärke och Moras platsvarumärke.

Senast uppdaterad: 10 oktober 2022