Mora kommun pratar om Strandenprojektet i Almedalen

Kommundirektör Peter Karlsson och kommunstyrelsens ordförande Anna Hed (C) är under måndagen den 4 juli på plats på Almedalsveckan i Visby. Under eftermiddagen medverkar de i ett seminarium där de berättar om processen kring den nya skolan på Strandenområdet.

Kommunstyrelsens ordförande Anna Hed (C) och kommundirektör Peter Karlsson.

Mora kommun medverkar på Kommuninvests seminarium ”Äga eller hyra verksamhetslokaler – hur kan kommuner och regioner göra en gedigen analys?” klockan 16.30.

Under seminariet kommer Kommuninvest presentera en rapport om hur man inom offentlig sektor kan väga äga- och hyraalternativen mot varandra. Mora kommun ger sedan en presentation av hur frågan om att hyra eller äga skolan på Strandenområdet i Mora har analyserats och diskuterats under processen. Vilka är de huvudsakliga erfarenheterna och lärdomarna?

Efter presentation deltar Anna Hed (C) och Peter Karlsson i en paneldiskussion där publiken kan ställa sina frågor.

Senast uppdaterad: 4 juli 2022