Välkomstbrev Hösten 2022 till samtliga elever och vårdnadshavare på kulturskolan

Publicerad: 20 september 2022 Uppdaterad: 21 september 2022

Vi har precis startat upp ett nytt läsår på kulturskolan och hoppas att du känner dig välkommen till oss. Läs bland annat om viktiga händelser under hösten och trafiksituationen runt Rosa Huset.

Dekorationsbild, Kulturskolans logo

Hej alla glada elever och vårdnadshavare!

Välkommen till ett nytt läsår

Vi har precis startat upp ett nytt läsår på kulturskolan och hoppas att du, oavsett om du är gammal eller ny elev, känner dig välkommen till oss på Rosa Huset eller om du har dina lektioner på din skola. Den här terminen kommer att innehålla många roliga saker och något vi är glada över är att kulturskolan firar 25 år i år. Årets julshower 5–6 december kommer därför att bli något alldeles extra

Ledighetsansökan

Exempel på blankett för ledighetsansökan

För dig som går ifrån och spelar under skoldagen så påminner vi om att ledighetsansökan ska lämnas till din skolas rektor. Det är vårdnadshavaren som fyller i och skriver under ledighetsansökan. Vi kommer att skicka hem en blankett som ska användas vid ledighetsansökan. Observera att vi på kulturskolan inte ska ha dessa, allt hanteras mellan vårdnadshavare och er skola.

Trafiksituationen

Tillfälligt övergångsställe vid Rosa Huset under "Genomfart Mora".

För er som har er kulturskole-undervisning i Rosa huset så har ni säkert redan märkt att vi har en komplicerad trafiksituation runt vårt område. Så kommer det att vara under en sexmånadersperiod i samband med bygget av Genomfart Mora.

Vi rekommenderar gående och cyklande att ta vägen förbi centrumkyrkan om ni kan - där ska det vara säkert att passera, men se upp för eventuell byggtrafik. Kommer ni istället gående eller cyklande vid Älvgatan så är det nu möjlighet att korsa vägen vid östra gaveln på Rosa huset – där finns ett nytt skyltat övergångsställe. Vi uppmanar våra besökare att vara extra uppmärksamma då det är mycket tung trafik på Älvgatan nu.

Kom också ihåg att inte köra bil ända fram till huvudentrén. Motortrafik är förbjuden inne på gården. Besöksparkeringar finns innanför de röda staketen på den västra sidan om Rosa Huset, mot Prostgatan.

Frågor och funderingar

Har ni synpunkter eller funderingar kring något som rör kulturskolans verksamhet eller trafiksituationen så önskar vi att ni hör av er direkt till oss. Vi vill ha en så säker och trygg miljö som möjligt för er som gästar oss. Hör också av er till aktuell lärare eller kulturskolechef om ni har funderingar kring undervisningen eller det som hör till den.

Melker Brodin
kulturskolechef