Etablera och utveckla ditt företag i Mora

Söker du ett nytt läge i Mora för ditt företag och behöver mark eller lokaler?

Illustration för företagsetablering i Mora Industritomter Kommunfakta Näringslivsfakta Detaljplaner Lokala nätverk Lokala nätverk Bygglov Teknisk infrastruktur

Mora kommuns etableringsfunktion finns för att hjälpa företagare att finna de förutsättningarna för en ny eller förändrad verksamhet i Mora. Vi delar gärna med oss av vår kunskap i form av till exempel statistikdata, tillgänglig mark och fastigheter. Det är underlag som kan vara bra att ha med sig in i analysen inför en etablering.

I nästa steg får du hjälp med att träffa rätt personer, komma in i nätverk och få de kontakter som behövs för att möjliggöra en etablering.

Mora idag

Mora har en lång tradition av entreprenörsanda, uppfinningsrikedom och samarbete. Tack vare det har vi idag en unik blandning av branscher. Många av de tillverkande företagen har idag en unik ställning i sitt segment och är starka företag i Moras näringsliv. Detsamma kan sägas om flera företag inom besöksnäring och konsultföretag. Mora kommun finns det cirka 2 000 företag.

Hör av dig och berätta om dina idéer så hjälps vi åt att tillsammans nå ditt mål.

Senast uppdaterad: 26 juni 2023