Anmälan till kommunens leverantörsbank för direktupphandlingar

Publicerad: 11 augusti 2025 Uppdaterad: 12 augusti 2025

Du som företagare har möjlighet att registrera dig i vår leverantörsbank för direktupphandlingar. Genom att anmäla ditt företag får du möjlighet att bli kontaktad när kommunen har behov av de tjänster eller produkter ditt företag erbjuder.

Foto av händer som skriver på laptop med illustrationer av kundvagnar i förgrunden.

En leverantörsbank innebär att kommunen lättare kan hitta och bjuda in passande företag för att delta i en direktupphandling. Det finns dock ingen garanti för att Mora kommun kommer ha behov av just den produkt eller tjänst som ditt företag kan erbjuda.

En direktupphandling kan göras upp till ett värde av 700 000 kronor och är ett enklare förfarande jämfört med övriga upphandlingsförfarande i lagen om offentlig upphandling (LOU).

Upphandlingar vars värde överstiger direktupphandlingsgränsen finns under Annonserade upphandlingar Öppnas i nytt fönster..

När du registrerar dig i leverantörsbanken är det viktigt att fylla i sökord som beskriver det du erbjuder. Var exakt och undvik facktermer, förkortningar och liknande.

Vi ser fram emot din anmälan!

Avregistrering

Om du inte längre önskar ta emot information kan du avregistrera dig via mejl hos kommunens inköpssamordnare: inkopssamordnare@mora.se

Senast uppdaterad: 12 augusti 2025