Information om coronaviruset
Läs om hur Mora kommun och andra myndigheter hanterar spridningen av coronaviruset, även kallat Covid-19.

Konsumentvägledning

Den 1 juli 2020 förändrar kommunen sitt arbete med konsumentrådgivning. Kommunen kommer inte längre inte att ha en egen konsumentvägledare, utan hänvisar till Konsumentverkets tjänst ”Hallå konsument” för information om hur du kan klaga, ångra eller anmäla fel på dina köp.

Mora förändrar sin konsumentvägledning från 1 juli

Från och med 1 juli 2020 erbjuds inte tjänsten med handläggning av konsumentärenden längre i Mora, Orsa och Rättviks kommuner.

Mora kommun hänvisar till Konsumentverkets tjänst Hallå konsument (hallakonsument.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster) för tips och information om hur du kan klaga, ångra eller anmäla fel på dina köp.

Du kan också ringa och få råd på telefonnummer 0771-525 525.

Senast uppdaterad: 29 juni 2020