Mora kommunfullmäktige sammanträder

Den 3 maj klockan 18.30 sammanträder Mora kommunfullmäktige igen. Sammanträdet sänds live på Mora kommuns webbTV.

Skärmdump från livesändning av Mora kommunfullmäktige 21 december 2020.

Ärende om Strandetområdet framflyttas

MoraAlliansen, den politiska majoriteten i Mora har gått ut med att det ska tas fram ett nytt förslag till Strandenområdet med skola och idrottshall. Det betyder att ärendet om Strandenområdet inte kommer att beslutas på måndagens kommunfullmäktige, utan ett nytt beslutsunderlag tas fram. Planen är istället att ärendet Strandenområdet ska behandlas på kommunfullmäktige den 21 juni.

Enligt rådande restriktioner sänder presiediet från KS-salen i kommunhuset, medan ledamöter deltar på länk.

Sammanträdet börjar klockan 18.30 och sänds på www.morakommun.se/webbtv Länk till annan webbplats.

Du kan också se på sändningen via den inbäddade videospelaren nedan.

Senast uppdaterad: 3 maj 2021