Mora kommun arrangerar cykeltävling

TÄVLINGEN AVSLUTAD - Idag fredagen den 11 juni påbörjas en tävling där Mora kommun har placerat ut två cyklar någonstans i tätorten. Tävlingens upplägg är enkelt - den som hittar en cykel vinner den.

Cykel utanför kommunhuset i centrala Mora.

Cykeln som går att vinna. Det är en röd Pollux Classic med cykelkorg monterad.

Tävlingen är avslutad för denna gång

Klockan 13.15 samma dag hittades cykel nummer två och med det är tävlingen officiellt avslutad! Vinnare har utannonserats på Mora kommuns Instagram-konto Länk till annan webbplats..

Stort tack till alla som deltog och engagerade sig!

Cyklarna har placerats ut tidigt på morgonen och pågår tills båda cyklarna har hittats. Med på cyklarna finns en lapp där det står detaljer för hur personen som hittat cykeln går till väga för att vinna den.

Placeringen av cyklarna är hemlig, men sker inom tätorten. Det innebär att de placeras någonstans söder om Badstubacksbron och väster om Noretbron.

Kartbild över centrala Mora. Hämtat från karta.morakommun.se

Området där de två cyklarna går att hitta. Kartbild hämtad från karta.morakommun.se

Information om tävlingen har gått ut på Mora kommuns officiella Facebook-sida och Instagramflöde.

Uppdateringar upp tävlingen publiceras på Mora kommuns Instagram-konto Länk till annan webbplats.

Tävlingen är en del av Mora kommuns cykelbeteendepåverkansarbete och är finansierat genom kommunstyrelsens medel för hållbara idéer. Det är ett av flera planerade aktiviteter som genomförs under de kommande åren, främst fokuserat på att minimera trängseln under bygget av Genomfart Mora. Cykelbeteendepåverkansarbetet är också en del av Hållbara Mora och bygger på lärdomarna från styrdokumentet Mora cykelstrategi 2019-2040 , 4.3 MB..

Senast uppdaterad: 16 augusti 2022