Frågor om skyddsrum och krisberedskap

Det finns en del oro inför det osäkra läget i världen med tanke på Rysslands invasion av Ukraina. Många söker information hos olika myndigheter om det aktuella läget och om frågor kopplade till krisberedskap.

Bild på en skyddsrumsskylt

På MSB:s webbplats hittar du information om vilka skyddsrum som finns i Mora kommun.

- Vi får även en del frågor till kommunen. Den vanligaste frågan vi får just nu handlar om skyddsrum. Det bästa är att gå in på MSB:s webbplats Länk till annan webbplats., där hittar du information och även karta över Sveriges skyddsrum, säger Anna-Karin Niemann, kommunikationschef.

- Det är viktigt att vi ser till att den information som sprids är relevant. Det är extra viktigt just nu att vara källkritisk och att bara dela information som man är säker på, säger Anna-Karin Niemann.

Information och länkar

Senast uppdaterad: 15 mars 2022