Mora kommun hissar ukrainska flaggan

Idag på morgonen hissades den ukrainska flaggan utanför gamla kommunhuset i Mora.

Mora kommun hissade under morgonen den ukrainska flaggan utanför kommunhuset.

- Vi vill visa vårt stöd och vår medkänsla med Ukraina, det är fruktansvärt och svårt att ta in allt som händer just nu. Det borde vara allas rätt att få leva i fred och i en demokrati. Det känns fint att så många morabor hör av sig till oss i kommunen och vill hjälpa till på olika sätt. Vi har skapat en krisledningsstab som samordnar alla frågor och vi har en webbsida där vi samlar information så att det ska vara lätt att hitta, säger Anna Hed (C), kommunstyrelsens ordförande.

Här kan du läsa vad Mora kommun gör, om det aktuella läget och om frågor kopplade till krisberedskap, flyktingmottagande och hjälpinsatser.

Frågor kring kriget i Ukraina

Senast uppdaterad: 11 mars 2022