Välkommen till dialogmöte – Hur påverkar kriget i Ukraina Mora kommun?

Vi får en hel del frågor och funderingar till oss i Mora kommun med anledning av Rysslands invasion av Ukraina. Därför bjuder vi in till ett öppet möte där ansvariga från kommunen berättar om läget och svarar på frågor.

Ukrainas flagga

Onsdag den 13 april träffar vi gärna dig som har frågor om kommunens arbete med förberedelser för att ta emot eventuella flyktingar, vårt arbete med kris och säkerhet, eller om du funderar på hur du kan hjälpa till. Eller om du helt enkelt vill komma och prata med anledning av det oroliga omvärldsläget. Har du frågor om kommunens roll att hantera en eventuell flyktingvåg, eller känner oro över kris- och säkerhetsläget, då är du är varmt välkommen att komma för att ställa dina frågor.

• Plats: Andreasgården
  • Datum: onsdag den 13 april
  • Tid: 17.00 – 18.00

Mötet sänds även på webben

Om du inte har möjlighet att komma till Andreasgården kommer mötet även att sändas direkt via Mora kommuns webbTV och det kommer att finnas tillgängligt efteråt.

Webbsändning: Mora kommuns webb-TV Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 16 augusti 2022