Slutligt resultat för valet till kommunfullmäktige

Publicerad: 27 september 2022

Nu har länsstyrelsen räknat alla röster och det finns ett slutligt valresultat i Mora kommun.

Länsstyrelsen har också fastställt alla mandat och vilka kandidater som tar plats i kommunfullmäktige under de kommande fyra åren.

Röstsedel läggs i valurna

Det slutliga resultatet för valet till kommunfullmäktige är klart.

Valresultatet presenteras på valmyndighetens webbplats Länk till annan webbplats., under fliken slutligt valresultat. Där går det även att se en lista med alla invalda ledamöter.

Det slutliga valresultatet innebar inga förändringar i mandatfördelningen från det preliminära valresultatet som presenterades i förra veckan.

De nya kommunfullmäktigeledamöternas första sammanträde hålls den 24 oktober. Då utses fullmäktiges ordförande, kommunstyrelsens ledamöter, kommunalråd och oppositionsråd samt vilka som ska vara revisorer.

Den 28 november utser kommunfullmäktige vilka som ska företräda partierna i alla kommunens nämnder, bolagsstyrelser och stiftelser.

Senast uppdaterad: 27 september 2022