Ansök eller säg upp fritidsplats

Behöver ditt barn fritidsplats ansöker du i god tid före önskat startdatum. Kom ihåg att räkna med inskolning. Ta kontakt med ditt fritidshem för att ta reda på hur inskolningen fungerar.

Om ditt barn har en kommunal förskoleplats och behöver kommunal fritidsplats inför skolstart till höstterminen behövs ingen uppsägning. En automatisk omplacering sker då från 1 augusti.

Här ansöker du om fritidsplats:

Ansök om fritidsplats Länk till annan webbplats.

Fritids på kvällar och helger:

I Mora kommun erbjuder vi även fritidsverksamhet för barn till vårdnadshavare som arbetar på obekväm arbetstid.

Blankett för ansökan om omsorg på obekväm tid , 636.4 kB, öppnas i nytt fönster.

Behöver du inte fritidsplatsen längre säger du upp den här:

Säg upp fritidsplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du ska säga upp platsen en månad innan den sista dagen ditt barn ska gå på fritids. Under den tiden betalar du för platsen som vanligt. Du kan inte säga upp din fritidsplats under perioden juni-augusti för att återkomma till fritids för den 15 september samma år.

Tänk på att faktureringen av fritidsplats görs i efterhand. Därför kommer du få en faktura även månaden efter att ditt barn slutat.

Senast uppdaterad: 30 mars 2023