Digitaliserad personalplanering

Projektet syftar till att överbrygga systemhinder och effektivisera personalplaneringsprocessen genom att visualisera personaltillgången i realtid via en applikation. Målet är att ge bättre personalöversikt och beslutsstöd till personalplanering som skapar en hållbar verksamhet med kontinuitet för brukarna, högre kvalitét i vården och en god arbetsmiljö.

  • Idégivare: Socialförvaltningen
  • Projekttid: 2022-02-02—2022-12-31

Projektet är avslutat

Utvecklingsarbetet följde enligt plan och produkten var klar för att provas i verksamheten med skarpa data men under hösten uppstod strukturella svårigheter att samarbeta med lönesystemets leverantör. Resultatet blev då att arbetet avstannade.

Lärande

Projektet har synliggjort utmaningar och erfarenheterna tas vidare in i upphandling av ett nytt system.

Vad händer efter projekttidens slut?

Projektet har påskyndat upphandlingen av ett nytt system. Vi har förädlat verktygen för att synliggöra vår problematik och därmed blivit bättre på att konkret beskriva behov av lösningar.

Senast uppdaterad: 2 augusti 2024